کاربرد لوله مبلی

کاربرد لوله مبلی

امروزه به بدلیل تنوع استفاده از مقاطع فولادی در صنایع مختلف نیاز به استفاده از مقاطعی با مقاومت بالا که در عین حال سبک نیز باشند در صنعت فولاد در حال افزایش است. به طور کلی لوله مبلی به لوله های سبکی اطلاق میشود که از ورق های نورد سرد تولید میشوند. این دسته از محصولات به دلیل مقاومت زیاد و وزن سبک در صنایع اتومبیل سازی، لوازم خانگی، کانتینر و … مورد استفاده قرار می گیرند.

این دسته از محصولات فولادی به لوله سبک یا مبلی معروفند. این محصول به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد نزد صنعتگران و مصرف کنندگان بسیار محبوب است که در ادامه به چند مورد از آن میپردازیم:

1- قابلیت کششی سرد

به دلیل استفاده از ورق های نورد سرد، لوله های مبلی قابلیت کشش بی نظیری دارند و میتوان از آنها در صنایع مختلفی استفاده کرد.

2- قابلیت آبکاری شدن

لوله های مبلی دارای سطح سیقلی و صافی می باشند اما اگر مصرف کنندگان خواهان سطحی به مراتب براق تر می باشند میتوانند با آبکاری به این مهم دست پیدا کنند.

3- دارای تنوع بالای ابعادی

به دلیل تنوع بالای ورق های نورد سرد که ماده اولیه تولید لوله های مبلی هستند در نتیجه لوله های مبلی در تنوع ابعادی بالایی ساخته میشوند چه از نظر ضخامت و قطر.

4- مقرون به صرفه بودن

همانطور که قبلا گفته شد لوله های مبلی در تنوع ابعادی بالایی ساخته میشوند در نتیجه مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود سراغ خرید این محصولات میروند همچنین به دلیل وزن کمتر نسبت به لوله های سیاه قیمت تمام شده آنها به مراتب برای مصرف کنندگان ارزان تر میشود.

5- جلوگیری از اتلاف انرژی

همانطور که میدانیم از لوله های مبلی در بخش انتقال انرژی در صنایع خاص هم استفاده میشود. در صنایعی که از لوله های مبلی در انتقال انرژی استفاده میشود  معمولا اتلاف انرژی در آنها به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

کاربرد لوله های مبلی

وسعت صنایع و کاربری هایی که از لوله های دیواره نازک روغنی برای تکمیل فرآیند های خود استفاده می کنند بسیار زیاد است، از این رو ابعاد و مشخصات دیگر این لوله ها به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرند تا مشکلی در نتیجه نهایی آن ها ایحاد نشود. به دلیل مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی بالای این لوله ها و هم چنین ضخامت کم و وزن سبک آن ها، از لوله های مبلی در کاربری های زیر استفاده می شود:

1- لوازم خانگی

استفاده از لوله های مبلی در صنایع لوازم خانگی بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم به چند مورد آن بپردازیم میتوانیم به لوازم آشپزخانه، پایه های و دسته های مبل، میز، قفسه و غیره اشاره کنیم.

2- صنایع هوایی

بعنوان بخشی از درایو های پنوماتیک سیستم های هیدرولیک

3- صنایع نظامی

نوع خاصی از لوله های مبلی بر اساس استاندارد های نظامی ساخته می شوند که ممکن است در کاربرد هایی مثل کنترل و مهار وسایل نقلیه نظامی، شرایط لازم را فراهم نمایند.

تولید لوله مبلی در ایران

به دلیل استفاده زیاد از لوله های مبلی در ایران ما کارخانجات متعددی در زمینه تولید لوله و پروفیل مبلی داریم. شرکت خاور صنعت هما از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان لوله و پروفیل مبلی است. ما در شرکت خاور صنعت هما همواره بر آنیم تا با تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

همچنین شما میتوانید قیمت لوله مبلی را با کلیک بروی دکمه زیر مشاهده کنید.

skandari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *