راهنمای خرید لوله مبلی

راهنمای خرید لوله مبلی

لوله مبلی و یا همان لوله سبک  و لوله روغنی از جمله پر استفاده ترین محصولات فولادی می باشند. دلیل این پر مصرف بودن لوله های مبلی در صنایعی مثل صنعت ساخت مبلمان، دوچرخه سازی و … ویژگی های منحصر به فرد لوله های مبلی است. همچنین لوله های روغنی از تنوع بسیار بالایی در بازار برخوردار هستند. به همین دلیل، خرید لوله مبلی با کیفیت و متناسب با کاربرد مورد نظر، اهمیت زیادی دارد. همچنین خریداران لوله های مبلی باید به نکات مختلفی در فرایند خرید خود توجه کنند که ما در این مقاله به این موضوع بسیار مهم پرداخته ایم.علاوه بر این، مشتریان باید نسبت به ابعاد این لوله، کارخانه های تولیدکننده، قیمت و خدمات مورد استفاده برای آن آگاه باشند.

اولین نکته ای که خریداران لوله مبلی باید به آن توجه داشته باشند که قبل از خرید حتما درباره محصول کمی اطلاعات داشته باشند که ما در ادامه این موضوع را بیشتر می شکافیم

اطلاعات قبل از خرید

 

1- انواع لوله مبلی

اولین گام شناختن انواع لوله های روغنی است. لوله مبلی از ورق روغنی تولید می شود و با توجه به آنالیز و کیفیت ورق روغنی، به دو دسته زیر تقسیم می گردد:

  • لوله مبلی ساخته شده از ورق خشک
  • لوله مبلی ساخته شده از ورق کشش دار

این دو محصول از نظر ظاهری با یکدیگر شباهت های زیادی دارند ولی در بخش آلیاژی تفاوت ها بسیار زیاد است. در این جا خریداران باید مشخصا بدانند که کاربرد لوله های روغنی خریداری شده دقیقا در کجاست.

2- ابعاد لوله مبلی

برای اینکه خریدی دقیق و متناسب با نیاز خود داشته باشید لازم است تا با ابعاد و اندازه های لوله مبلی آشنا باشید و بتوانید لوله متناسب با کاربردتان را انتخاب کنید. انتخاب سایز و ضخامت این محصول، به کاربرد و محل مصرف بستگی دارد.

  • سایز لوله مبلی: در اینجا از سایز منظور قطر محصول می باشد، لوله مبلی از سایز ۱۰ میلی متر تا ۵۵ میلی متر تولید و به بازار عرضه می شود.
  • ضخامت لوله مبلی: برای ساخت و تولید لوله های مبلی از ورق هایی با ضخامت گوناگون استفاده می شود. ضخامت این ورق ها از ۰.۵ تا ۲ میلی متر است که کاربران با توجه به نیاز خود از ضخامت مناسب استفاده می کنند.
  • طول شاخه لوله مبلی: این لوله در شاخه های ۶ متری تولید می شود.

3- خدمات مورد نیاز بر روی لوله مبلی

لوله های روغنی در حالت عادی سطحی صاف، صیقلی و بسیار یک دستی دارند ولی می توان آن را به صورت های دیگر پوشش دهی کرد که پرکاربردترین آن ها به دو صورت زیر است:

لوله مبلی آبکاری شده:

به منظور بالا بردن مقاومت لوله های مبلی در برابر شرایز بد جوی می توان انواع پوشش های گالوانیزه، قلع، کروم و نیکل روی لوله اجرا کرد.این کار بر روی قیمت محصول اثر گذار است و سبب افزایش قیمت آن می شود.

لوله مبلی رنگی:

گاهی با توجه به کاربرد لوله مبلی از جمله طیبایی بصری یا مقاومت در برابر رطوبت اقدام به رنگ کاری لوله مبلی می کنند. این رنگ ها می تواند از نوع  معمولی، استاتیک یا کوره ای باشد.

روش های خرید لوله مبلی

به دو روش می توان لوله های مبلی را تهیه کرد: 1- خرید مستقیم از شرکت خاور صنعت هما 2- خرید از بنگاه ها و بازرگانی ها. برای خرید مستقیم از شرکت خاور صنعت هما لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • خرید لوله به صورت شاخه ای از شرکت امکتن پذیر نیست
  • امکان سفارشی سازی محصول تنها برای سفارشات با تنا‌ژ بالا امکان پذیر است.

بنابر این اگر خرید با مقدار کم دارید بهتر است به سراغ بنگاه های معاملات آهن بروید ولی در سفارشاتی با مقدار بالا شرکت خاور صنعت هما انتخاب بسار به صرفه تری است.

روش های استعلام قیمت

برای خرید از شرکت خاور صنعت هما و یا بنگاه های فروش آهن شما لازم است تا ضخامت و سایز لوله و تعداد شاخه لوله یا تناژ درخواستی را اعلام کنید تا قیمت به شما داده بشود.

شرکت خاور صنعت هما برای رفاه حال مشتریان خود امکان مشاهده قیمت های به روز محصولات خود از جمله لوله مبلی، پروفیل مبلی و قوطی مبلی را فراهم نموده است.

تیم کارشناس فروش

شرکت خاور صنعت هما با تیم با تجربه پشتیبانی خود در کنار شماست تا خریدی آسوده و بی درد سر داشته باشید. لوله مبلی بعد از خرید به فرآیندهای خمکاری و جوشکاری نیاز خواهد داشت. به کارگیری هر کدام از این خدمات به محل استفاده لوله مبلی بستگی دارد. در صورت نیاز به مشورت در مورد خدمات لوله های مبلی می توانید با کارشناسان واحد فروش لوله شرکت خاور صنعت هما تماس بگیرید.

skandari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *