لوله مبلی در صنایع

لوله مبلی در صنایع

لوله مبلی که با نام لوله سبک یا لوله روغنی نیز شناخته می‌شود، از آن دسته لوله‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است. ویژگی‌های این محصول جایگاه آن را در بازار تثبیت کرده به همین دلیل قیمت لوله مبلی برای افراد فعال در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. این مقطع فولادی در طی فرآیند نورد سرد تولید می‌شود.

همانطور که میدانیم لوله های مبلی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در انواع مختلفی از صنایع به کار می روند، در ادامه اول به ویژگی های این لوله سبک میپردازیم و سپس درباره کاربرد های لوله مبلی در صنایع مختلف می پردازیم.

ویژگی های لوله مبلی

لوله های مبلی مقاومت کششی بسیار بالایی دارند، لوله سبک روغنی از ضخامت 0.7 تا 2 میلیمتر تولید می شود و نکته دیگر این که ضخامت و قطر این لوله بسیار دقیق است به همین دلیل مصرف کنندگان به راحتی می توانند با توجه به نیاز خود حق انتخاب داشته باشند.

لوله روغنی علاوه بر کاربرد های صنعتی، در کار های تزیینی نیز از آنها استفاده میشود به دلیل این که دارای پوشش روغنی می باشند ظاهری زیبا و براق دارند.

لوله سبک روغنی به دلیل سطح صاف و صیقلی به راحتی کروم کاری (آب کاری) می شوند. کروم کاری یعنی پوشاندن سطح لوله های مبلی با عنصری دیگر همانند کروم، اما دلیل این کار چیست؟ برای افزایش زیبایی یا افزایش مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت معمولا فلزات را آبکاری میکنند.

لوله روغنی یا همان لوله مبلی معمولا به راحتی شکل می گیرند و شما تقریبا هیچ مشکلی در شکل دادن به این لوله ها ندارید. به همین دلیل در صنایع مختلف از این  لوله سبک استفاده می کنند.

از دیگر دلایل استفاده از لوله سبک روغنی در صنایع، قابلیت جوشکاری آنها بسیار مطلوب است. همچنین استحکام و مقاومت این لوله در برابر انواع خوردگی‌ها یا در مناطق مرطوب، مثال‌زدنی است؛ این مسئله رابطه‌ی مستقیمی با عمر مفید لوله‌ی مبلی دارد.

ویژگی های لوله مبلی
ویژگی و کاربرد لوله مبلی

کاربرد لوله سبک روغنی در صنایع مختلف

از مهم ترین کاربرد های لوله سبک روغنی در صنایع خودروسازی و موتورسیکلت سازی است. بی شک این صنایع نیاز به لوله یا پروفیل مبلی دارند که محکم باشد، تا حد امکان سبک باشد، و به خوبی امکان اتصال توسط جوش یا پیچ و مهره را داشته باشد. خصوصیت مهم دیگری که لوله یا پروفیل مبلی برای استفاده در این صنعت باید داشته باشد پوشش پذیری مناسب است تا از خوردگی در طول سالیان محافظت شود.

در حوزه دریایی و کشتیرانی نیز از این لوله های سبک روغنی استفاده می شود. اغلب برای ایجاد بدنه قایق و سایر اجزای ساختاری آن، از این لوله استفاده می‌شود. همچنین برای اتصالات دریایی مانند ریل‌های عرشه و نگهدارنده میله ماهیگیری استفاده می‌شوند.

کاربرد لوله مبلی در صنایع مختلف
کاربرد لوله مبلی در صنایع مختلف

از دلایل دیگر استفاده از این لوله ها در صنایع، این است که قیمت لوله مبلی مقرون به صرفه است. این قیمت مناسب سبب ترغیب صنعتگران برای استفاده از این محصول شده است.

برای مشاهده قیمت لوله و خرید اینجا کلیک کنید.

 

skandari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *