معرفی انواع دستگاه خمکاری لوله و لوله مبلی

خمکاری لوله

قبل تر درباره کاربرد های لوله مبلی و همچنین خم‌کاری لوله های مبلی در صنعت و هنر صحبت کرده بودیم، حال در این مقاله سعی داربم تا چگونگی خمکاری لوله را شرح دهیم و توضیح دهیم که در این فرایند از چه ماشین آلاتو دستگاه هایی می توان استفاده کرد.

انواع دستگاه های خمکاری

همانطور که دانستید، به غیر از روش دستی، در صنعت خمکاری لوله و پروفیل، از روش صنعتی به کمک دستگاه‌های خاص نیز استفاده می‌شود. این دستگاه ها دارای تنوع بسیار گسترده ای می باشند تا هر کس بسته به نیاز خود آنها را تهییه کند. همچنین این ماشین آلات دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند. این دستگاه ها شامل موارد زیر می باشند:

  • دستگاه فرم دهنده
  • ماشین فرمینگ
  • دستگاه خمکن بزرگ
  • دستگاه خمکن و تسمه
  • دستگاه خمکن مارپیچ
  • دستگاه رول کن لوله
  • ماشین خمکن دستی
  • دستگاه فرم دهنده و مجهز به سیستم کنترل
  • دستگاه خمکن دستی و برقی

این دستگاه ها  دارای تنوع بیشتری هستند که ما در اینجا تنها به چند مورد از آن اشاره کردیم. در خرید این محصولات باید دقت زیادی در مورد سایز لوله که قرار است مورد خمکاری واقع شود، انجام بگیرد.

قیمت دستگاه های خمکن

حال که درباره دستگاه های خمکن لوله مبلی اطلاعاتی به دست آوردیم و با آنها آشنا شدیم خوب است که درباره قیمت آنها نیز اطلاعاتی داشته باشیم. از مهم ترین عوامل موثر در قیمت ماشین آلات خمکن نوع استفاده ما از آنهاست.

هرچه لوله هایی که می خواهیم با این ماشین آلات خمکن منحنی کنیم ضخامت و سایز بزرگ تری داشته باشد باید از دستگاه های قوی تر و دقیق تری استفاده کنیم که همین امر سبب افزایش قیمت این نوع ماشین آلات می شود. برای هر مقطع و ابعادی، باید دستگاه مناسب آن را انتخاب و تهیه کرد.

 البته از دیگر عوامل مهم، دقت و شعاع خم است. اگر محصول و قطعه تولید شده حاصل از خمکاری لوله، به دقت زیادی نیاز داشته باشد، باید از دستگاه مجهزتری استفاده کرد تا نتیجه بهتری نیز حاصل نمود. برای مثال، دستگاه‌های اتوماتیک، از دقت بیشتری برخوردار هستند، چرا که دخالت دست، در آنها به حداقل رسیده است.

برند محصولی که میخواهیم بخریم در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است. همچنین مواد اولیه استفاده شده در این ماشین آلات هم بر قیمت آن تاثیر گذار است. هر چه مواد اولیه مرغوب تر و محکم تر، قیمت بالاتر. اما نکته‌ای که کمتر کسی به آن در خرید دستگاه خمکاری پروفیل، دقت می‌کند، قوانین بازرگانی است. قبل از اینکه اقدامی برای خرید صورت بگیرد، باید به طور دقیق، قوانین و بخشنامه‌های مربوط به این بخش، به خوبی مطالعه شود تا افراد دچار تحمل هزینه‌های بیشتری نشوند.

چه اطلاعاتی افراد را در خرید یک دستگاه خمکن یاری می‌کنند؟

افرادی که در صنعت خمکاری فعال هستند، برای خرید انواع دستگاه در این زمینه، باید اطلاعاتی را در نظر بگیرند که به انتخاب یک دستگاه مناسب به آنها کمک می‌کند. این اطلاعات شامل مواردی همچون حداکثر طول خم ، در نظر گرفتن سرعت نورد هر رول به طور جداگانه و برای جبران اختلاف سرعت رول‌ها و توجه به استقلال یا عدم استقلال موتورهای هیدرولیک رول‌ها هستند.

 

skandari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *